sobota, 2 czerwca 2018

Abhorrent Funeral- Ugly Tales (Fallen Temple 2018)

Ostatnio zawitał do mnie debiutancki, pełny materiał poznańskiego Abhorrent Funeral. Od czasu jego zapowiedzi jakoś tak podskórnie czułem, że nie będzie to rzecz całkiem przeciętna i przeczucie mnie nie myliło. Niby mamy tu do czynienia z pozornie prostą mieszanką Death i Doom metalu, ale z bardzo ciekawymi dodatkami i odnośnikami. Spotkała się tu klasyka spod znaku Autopsy, Abscess, Obituary czy Asphyx (ten swoisty ciężar i niemal walcowate brzmienie) z horrorową makabrą i estetyką Necrophagii, Impetigo czy nawet punkowego The Misfits- pewnej dozy chwytliwości tego typu grania nie można Abhorrent Funeral odmówić. Zespół pokusił się też o podkręcenie klimatu płyty wplatając między utwory sample z kina grozy. Wokalnie też ciekawie przeplata się growl z okazyjnymi wrzaskami, niemal Black Metalowymi. Tak oto wyszła całkiem smaczna, oryginalna potrawa w postaci "Ugly Tales".
Może nie jestem jakimś mocno oddanym zwolennikiem tego typu horrorowej estetyki w Death Metalu, ale płyta zawojowała mnie swoim brakiem tendencyjności i konkretnym pomysłem zespołu na swoją muzykę. Zajrzeli tu i tam, wyciągnęli z dzieł starszych kolegów same dobroci i ulepili z tego swój własny twór, który ma niedługo szansę być na scenie rozpoznawalnym. Jawi się to nad wyraz obiecująco. Czy Abhorrent Funeral mają szansę stać się polską Necrophagią czy Abscess? Szansa jak najbardziej jest i tego im życzę, ale przede wszystkim tego żeby dalej podążali obraną przez siebie drogą bo wychodzi im to grańsko, nie ma co! Szacun!

https://www.facebook.com/AbhorrentFuneral/
https://abhorrentfuneral.bandcamp.com/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz